ОЦІНКА ПРОФЕСІЙНОГО ВИГОРЯННЯ У ВЧИТЕЛІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАЛІВ

Латіна Г.О., Калиниченко І.О., Антомонов М.Ю. (2007) ОЦІНКА ПРОФЕСІЙНОГО ВИГОРЯННЯ У ВЧИТЕЛІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАЛІВ. Український журнал з проблем медицини праці (2). ISSN 2223-6757

[img] Text
07-2(10)_05_UKR.pdf

Download (970Kb)

Резюме

На сучасному етапі розвитку гігієнічної науки ефективність профілактики професійних стресів визначається кількісною оцінкою факторів, що впливають на розвиток передпатологічних станів. Для розробки кількісного критерію оцінки імовірності розвитку професійного вигоряння для вчителів загальноосвітніх навчальних закладів обстежено 77 вчителів віком від 31 до 60 років зі стажем від 5 до 33 років, трьох педагогічних категорій. У результаті проведеного дослідження встановлено, що високий рівень професійного вигоряння супроводжується змінами спектральних показників варіабельності серцевого ритму (ВСР) з переважанням симпатичного контуру регуляції діяльності серцево-судинної системи (ССС), що свідчить про напруження регуляторних систем у вчителів з високим рівнем нервово-емоційного напруження. На базі отриманих даних розроблено індивідуальний інтегральний показник імовірності розвитку професійного вигоряння серед вчителів.

Тип елементу : Стаття
Ключові слова: вчитель, професійний стрес, професійне вигоряння
Теми: 4. Медицина праці > 4.4. Теоретична медицина
4. Медицина праці > 4.8. Медична реабілітація
Організація-джерело ресурсу: Наукові установи України > Науково-дослідні інститути
Назва організації: Сумський державний педагогічний університет ім. А.С.Макаренка, ін с ти т у т гігієни та медичної екології' ім. О.М.Марзеєва АМН України, м. Київ
Видавець: ТОВ «Видавничий дім «Авіцена»
Останні зміни: 14 Черв 2013 09:44
URI: http://opb.org.ua/id/eprint/2340

Дії, що потребують авторизації

Перегляд елементу Перегляд елементу